1- ، phebrani@yahoo.com
چکیده: (15198 مشاهده)
زمینه و هدف: بارز بودن تفاوت اساسی در نسبت پسر به دختر بین نمونه های ارجاعی و(10:1 ) و نمونه های جامعه (3:1 ) در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی ADHD این سوال را مطرح می کند که آیا تفاوت های جنسی درتظاهرات اختلالات همراه با ADHD نقش داشته و با عث ارجاع کمتر دختران به کلینک می شود.
روش بررسی: بررسی نقش جنس در اختلالات همراه با ADHD در کودکان ارجاع شده به کلینیک روانپزشکی روش بررسی: تعداد 147 کودک و نوجوان مبتلا به ADHD 5 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار گرفتهاند. که تشخیص بالینی ADHD در بیماران با مصاحبه بالینی روانپزشک و تست تشخیصی K – SADS انجام شده است.
بررسی وجود اختلالات همراه در افراد بیمار با استفاده از مصاحبه بالینی روانپزشکی و تست تشخیصی
K – SADS, انجام شده است.
یافتهها: اختلالات همراه بآ ADHD در کودکان مراجعه کننده به کلینک در دختر و پسر مشابه هم می باشد. و دختران مبتلا به ADHD درمقایسه با پسرها در معرض خطر بیشتر برای اختلالات افسردگی و اضطرابی نبوده اند.
نتیجه گیری: نتایج ما بیانگر آن است که بین دختر و پسر مبتلا به ADHD مراجعه کننده به کلینیک در خطر اختلالات همراه تفاوتی وجود ندارد و این می تواند بیانگر وجود شباهت های بیشتر (تا وجود تفاوت ) در ADHD دختر و پسر باشد
نوع مطالعه:
پژوهشی |
موضوع مقاله:
پزشكي داخلی دریافت: 1387/3/5 | انتشار: 1384/10/25